دام جذاب

همه ي ما انسانها هنگامي كه بدنيا مي آييم در هارد خود يكسري برنامه هايي داريم كه از انسان بودن ما نشات مي گيرد و چه بخواهيم و چه نخواهيم از بدو تولد با ما هستند و روز به روز جذابيت هاي آنها بيشتر مي گردد تا زماني كه وارد مراحل افول گردد.

يكي از اين برنامه هايي كه طراحي آنها توسط خداوند انجام گرفته و به نوعي وسيله ي امتحان دشواري مي باشند، اميال جنسي و غريزي است. هرچند راه درست برآورده شدن آنها به بهترين شكل ممكن در قرآن كريم آورده شده است، اما بروز بحرانهايي در اين مسير باعث ناديده گرفتن و يا بهتر بگوييم سركوب اين اميال و لذايذ خدادادي گرديده است.

برهم خوردن تعادل هاي اقتصادي و ناتواني از برآورده شدن حداقل هاي يك زندگي مشترك درد مشترك اكثر جوانان كشور مي باشد كه تا حدود 11 ميليون نفر را شامل مي گردد. و جاي تاسف است كه بسياري از اين جوانان دچار تجرد دائمي گرديد و بسياري از اين مجردها بخصوص در جمع بانوان قدرت باروري خود را از دست داده اند. اينها كساني هستند كه قطعا در آينده ايي نزديك با بحرانهاي دوران پيري بايد به تنهايي مبارزه كنند و مسلما" مغلوب دائمي هستند.

هرچند كه اسلام دين برتر، حتي در انتخاب زوج و نيز ارائه راهنماييهاي لازم براي زندگي مشترك الگوست، اما شيوه هاي نوين زندگي مشترك و رواج آنها خلاف مصلحت افراد است.

در زندگي مشترك به سبك اسلامي و ايراني امنيت اولين پيامد مثبت ازدواج است و زوج ملزم به تامين همه ي مخارج است. و پايگاه قانوني اين امر هم امنيت را به بهترين شكل ممكن تامين مي كند.

پايگاه اجتماعي مادر هم در اجتماع بي نظير است بالاترين و والاترين جايگاه است.

اما تفكرات غلط و بدعت هاي خطرناك در مسير اين رسم ايده ال خدشه ها و دست اندازهايي را بوجود آورده است.گفته هاي زياد و كردارهاي متناقض مسئولان هم مزيد بر علت شده است. رفتارهاي دوگانه مسئولان ترويج فساد را در پي دارد و غرايز انساني تعطيل بردار نيست. ولي گويا خيلي از كساني كه مسئول هستند اين اصل را فراموش كرده اند و فقط برخوردهاي امنيتي و قضايي آنها را مد نظر دارند.

بر اساس آمارهاي رسمي 671 هزار زوج در صف وام ازدواج هستند آنهم با شرايط سخت و دشواري هاي بي پايان.و ايرادهاي به واقع «بني اسراييلي».

فسادها هر روز عيان تر و گسترده تر مي گردد و قربانيان آن هم هر روز بيشتر و بيشتر . اما مسئولين فقط در مورد اطرافيان خود واكنش هاي لازم را نشان مي دهند.و چه بسيار كساني كه براي هميشه مسير زندگيشان تغيير مي كند و عاملان اصلي هرگز محاكمه نمي گردند. هزينه يك بله شرعي در امر ازدواج آنقدر بالاست كه جوانان ريسكهاي بسيار بالا و خطرناك را برمي گزينند.

 در تازه ترين شاهكار قرار شده بود كه از زنان خياباني آزمايشات دوره ايي براي جلوگيري از گسترش بيماريهاي جنسي گرفته شود و اين در حقيقت برخورد با معلول و فراموش كردن علت است. عده ايي هم مي خواهند فساد را تا حد يك شغل قبح زدايي كنند. بدتر از آن هم اينكه عده ايي هنوز هم در حال سرپوش گذاشتن هستند .و وجود هزاران جوان مجرد در كنار آنها هنوز هم آنها را وادار به تفكر نكرده است.

دشواري هاي تامين هزينه ها هم براي خانواده ها كمر شكن شده و بسياري از خانواده ها توان تامين اين هزينه ها را ندارند.چشم و هم چشمي ها هم روز به روز گسترده تر شده است.و بر وخامت اوضاع افزوده است.بسياري از صنوف هم بجاي كمك موقعيت را براي باج گيري و نهايت بي انصافي مناسب مي بينند و مبالغي را طلب مي كنند كه با خدمات ارائه شده هيچ سنخيتي ندارند.

بانكداري غير اسلامي و يا بقول آيت اله جوادي آملي «اسلام مالي» اجتماع ما را مصيبت زده كرده و اجاره هايي كه با نرخ سود و بهره سنجيده مي شود هنوز هم بزرگترين مانع محسوب مي گردد.

 بسياري از برنامه ريزي هاي مخرب هم در سالهاي اخير از جمله در بحث تهاجم فرهنگي بر اساس اصول فيزيك بوده و در حال سوق دادن به نيروهاي موجود بوده است و جاي تاسف است كه اين نيروها در حال تجمع روز افزون هستند و از هر عامل خارجي موافقي تبعيت مي كنند.

شخصي كه امروز تلاش مي كرد صفحه نمايش موبايلش از ديد ديگران مخفي بماند در يك نماي اتفاقي نشان داد كه در حال تبعيت از طرحي خوب برنامه ريزي شده است. چرا كه تصاوير اشخاص با رنگ لباس زرد كه بيشترين توجه را جلب مي كند، هويت اين برنامه ها را آشكار كرد.

فساد و بهره دو جذابيت ويرانگر هستند كه بهاي آن را خودمان مي پردازيم و دشمنان فقط آنها را مديريت مي كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: